01 Oktober 2006

Niederbayrische Impressionen

Heute war bei uns Erntedankfest (ich weiß gar nicht, ob das in anderen Bundesländern auch gefeiert wird), und ein paar Dörfer ringsherum hielten dazu Märkte ab. Und weil es so ein schöner Tag war, wollt ich euch schnell ein paar Bilder davon zeigen.

Today in Bavaria was harvest festival and some small villages around held fruit markets. It was a beautiful day here and so I want quickly to show some pictures.



Alles war fein rausgeputzt, die Stände wunderschön dekoriert mit Äpfeln und Blumen und Hagebutten, es gab Obst zu kaufen, Säfte und Liköre, Marmelade und eingelegte Früchte.

Anything was polished and trimmed, the market stalls beautiful decorated with apples and flowers and rose-hips. They sold pears and plums and apples and quinces, juices and liqueur, jam and compot.

Ein Stand hatte auch schöne alte Stoffe, waren sehr sehr gut erhalten, aber auch sehr sehr teuer. Leider.

One woman had great old fabric, too, they were in very well condition, but also very expensive. Too bad.

Hier gab es Gestricktes und Gehäkeltes, Püppchen und Taschen. Was mich dabei fasziniert, ist die Tatsache, daß sie von einer älteren Frau gemacht sind, die sich die Anleitungen dazu selbst ausgedacht hat, ohne all die berühmten Strickdesigner und das Internet. Und das hat mir schon auch zu denken gegeben.

One stall had a lot of knitted and crochetted and sewed things, dolls and bags. And I was so much fascinated by this, because this woman did it all without instructions of famous knitting designers and without the help of the internet, all alone by her own fantasy, design and knowledge. So this really gave me food for thought.

Diese Filzschuhe fand ich auch sehr schön, grad richtige für die kommende kalte Zeit.

These felted shoes I liked a lot, quite right for the soon approaching cold season.



Ich wünsch euch eine schöne Woche!

Have a great week!

Kommentare:

Mumintroll hat gesagt…

Vielen Dank für diese schönen Bilder. Ich mag solche Märkte..
Die Stoffe sind wunderschön und von den Filzschuhen hätte ich mir ein Paar gekauft. Damit meine Füsse im Winter nicht frieren müssen.
Die Astern haben ein schöne Farbe...ich geniesse im Herbst die Farben sehr...Es ist als ob ich noch alle Eindrücke sammeln möchte,damit ich im Winter von diesen Bildern noch lange zehren kann.
liebe Grüsse bettina

francoise hat gesagt…

What a pity you couldn't get hold of some of those gorgeous fabrics! And these knitted dolls are fabulous especially if they are made without pattern...
This looks like a great harvest festival you went to.

littlejennywren hat gesagt…

What a fabulous festival I loved all your photos but especially the dolls and the felted slippers. The picture at the end with the flowers and butterfly is beautiful

opportunityknits hat gesagt…

The ultimate knitter who can just pick up the needles and create what she sees in her mind, a dream for me to aspire to.

sweetfigs hat gesagt…

What lovely pictures. They make me wish I was in Bavaria. I especially like the felted clogs. Were the clogs expensive?

wollsocke hat gesagt…

...oh was einen pracht und alles so unterschiedlich in seinen dingen....danke für diese herrlichen bilder und eindrücke...

Suzanne hat gesagt…

your photos are inspiring. I just purchased 3 colors of yarn to make felted slippers for Christmas gifts. The clogs are beautiful - I'd like to try to embellish mine...

HPNY Knits hat gesagt…

what a lovely day. I love markets of all kind and it looks so pleasant.

Steph hat gesagt…

Toll, auf so einen Markt wuerde ich auch gerne gehen. November letzten Jahres war ich bei Tollwood, da gab es zwar auch Selbstgemachtes aber das war alles etwas exclusiver. Diese Sachen find ich schoen, da kann ich fast richtig die Person sehen die sie gemacht hat.

kimberly hat gesagt…

You do such wonderful things and take such great pictures!! Thanks for sharing. I've been reading you but just not leaving comments-time has been hard to come by lately. I just wanted you to know that I'm still here reading you! :)

sara aires hat gesagt…

Hello! It's been a while since I last visited you, but I loooooved this post. I wish we had such nice events around here in Portugal...but noone is very much into this rural, traditional thing. Crafts only matter if in an urban context. Which I think is a shame. I just passed by Jane's blog...yarnstorm, and I really envy you people! ;) Our fairs are invade with stupid chinese gadgets, and whenever there is craftwork, it is old and boring and tasteless...
Thank you for showing such nice things, I wish I had a pair of those felted shoes, my god, they're wonderfull!
kisses from Portugal
sara

Susann hat gesagt…

Was für schöne Bilder! Wo finden denn solche Märkte statt? Das wäre doch mal eine Gelegenheit meinen Mann zu dieser Jahreszeit in seine Heimat zu treiben. ;-)