21 Juli 2006

Glück ist .... / Happiness is .....

...endlich alle Teile für mein Patchworkkissen fertig gestrickt zu haben. Jetzt geht´s ans Vernähen, Waschen und Zusammennähen.

...finally finish all the knitted pieces for my patchwork cushion. Now a lot of threads have to be sewn in, then I want to launder them and sew them together, maybe this time not by hand, I plan to try it with the machine. No idea how this will work.

...dieses wunderbare Buch und neue Wolle. Mumintroll hat so begeistert über das neue Stickbuch von Kristin Nicholas geschrieben, daß es unbedingt auf meine Wunschliste mußte. Es ist traumhaft schön, und ich habe bei jeder Seite sofort Lust bekommen loszulegen. Denn sie schreibt nicht nur begeistert über das Sticken selbst, und man merkt, daß es ihr wirklich am Herzen liegt, nein, ihre Designs sind eines schöner als das andere und außerdem ist das Buch vollgepackt mit Vorschlägen und Ermutigung zu eigenen Entwürfen. Und die Wolle ist Rowan Yorkshire 4 Ply für Joy aus dem Heft Vintage Style (das 9. Foto ist Joy). Das wird meine erste Strickerei für den Herbst werden, und obwohl es tropisch heiß hier ist, freu ich mich schon richtig drauf.

...this wonderful book and new yarn. Mumintroll wrote recently very enthusiastic about the new embroidery book of Kristin Nicholas, so it was the first thing on my birthday-wishlist. It is a dream, full of beautiful embroidery designs and a lot of encouragments and suggestions to make your own designs. In every word and every page you can see and feel her deep love for embroidery, the single stitches are explained very clear and easy, and while leafing through this book I got the deep desire to start with embroidery again. The yarn is Rowan Yorkshire Tweed 4 Ply for Joy from the book Vintage Style (it´s the 9th picture). I plan to knit it first in autumn, and though it´s terrible hot outside I am looking forward it.

...ein neues Töpfchen Lavendel, den ich sehr liebe. Und sofort beginne ich zu planen, wo ich ein kleines Lavendelbeet anlegen könnte. Bis dahin steht er noch auf meinem Küchenfenster und ich freu mich jeden Morgen beim Kaffeekochen an ihm.

...a new lavender, which I love very much. And immediately I begin to sort out where I could lay out a small lavender bed. Since then it stands on my kitchen window and now it´s my morning delight while brewing the coffee.

...mit dem besten Gewissen eine große Tüte Wolle für ein Waisenhaus in Sibirien zusammenzupacken. Gibt es einen schöneren Weg, um ein bißchen Vorrat loszuwerden und gleichzeitig was Gutes zu tun? Meine Mutter hat kürzlich eine Nonne kennengelernt, die ständig zwischen dem Waisenhaus dort und ihrem Kloster hier pendelt, und laut ihren Worten stricken die Schwestern dort mit Begeisterung und können gar nicht genug Wolle, Stoffe, Kleidung und Nudeln (!) bekommen.

...to pack up with a good conscience a big bag full of yarn for an orphanage in Siberia. Is there any better way to get rid of some stash and to do something good at the same time? My mother got to know a nun who is travelling constantly between the orphanage there and her convent here in Bavaria. And untiring she is collecting donations. From her words the nuns there are knitting very busy and full of pleasure, but yarn is in short supply there. So they need a lot of it, also fabrics, clothes and noodles (!).


... und das Schönste zum Schluß, ist es nicht einfach sagenhaft, Besuch zu bekommen, und dann bringt er nicht nur sich selbst, sondern auch noch ein gehäkeltes wunderschönes Kissen mit. Es ist aus dem Rowan Classic Heft Summer, gehäkelt aus RYC Cashcotton DK, und ich war und bin einfach begeistert. Seht euch nur mal die wunderbaren Farben an, sie passen ganz genau in unser Wohnzimmer und gibt es was Schöneres, als ein selbstgemachtes Geschenk? Liebe liebe Dana, nicht nur euer Besuch hat mir viel Freude gemacht, ich hab jetzt auch ein ewiges Andenken daran und ich werd es gut behüten und bewahren. Nochmal vielen vielen Dank dafür, es ist einfach zu schön!

...and finally the very best. Isn´t it fabulous to get visitors and they do not only bring along themselfes, no, also a selfmade marvellous cushion. It´s the one from the RYC Classic book Summer, crochetted with RYC Cashcotton DK, and I was and still am absolutely and definitely filled with enthusiasm. Look at all those brilliant colours, they are matching perfect into our living room and it´s the most wonderful thing for me to get a handmade present. My very dear Dana, your visit was a great joy for us and now I have a life-long keepsake, too, which I will watch over and protect. So once again many many thanks, it´s so beautiful!

Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Hallo,

die Wollspenden für das Klosten interessieren mich sehr. Kannst du mir vielleicht eine Kontaktadresse schicken? Ich würde auch gern auf diesem Weg etwas Wolle weggeben.

Das Kissen von Dana ist wunderschön. Passt sehr gut zu dir.

Liebe Grüße aus Berlin

Maria Ribbeck

wollsocke hat gesagt…

...oh das patckworkkissen bild sieht so klasse aus...

Kristin hat gesagt…

Thanks for writing about my book Colorful Stitchery on your blog. I heard about the comment from Charlene. I hope you enjoy the book and start stitching!

Beautiful Blog!

Kristin Nicholas

togbean hat gesagt…

Your blog is beautiful. I found you through a post on Kristin's blog. Do you have an address where I could send some stash yarn to the nuns? My knitting group likes to do charity work and I'm sure we'd love to add this to our list. You can e-mail me: togbean "at" charter "dot" net, thanks.

Sara

Andrea hat gesagt…

Hallo Suzi,
ich würde auch gerne Wolle abgeben. Könntest du mir die Adresse der Nonne vielleicht vermitteln?
Liebe Grüße
Andrea

sabine hat gesagt…

da schliesse ich mich doch glatt der andrea an: meine wollzählung hat so viel garn ergeben, das verstrick ich im leben nicht. davon gebe ich gerne etwas nach sibirien ab!
lg
sab

ps
danas kissen habe ich schon bei ihr im blog bewundert, ein sehr schönes geschenk!

Mumintroll hat gesagt…

So viele schöne Sachen gibt es da wieder zu sehen. Es ist einfach so erfrischend bei dir zu lesen.
Das Kissen ist traumhaft schön....genau die Farben die ich mag....
Also wenn ich in deiner Nähe wohnen würde,dann hätte ich auch noch Wolle abzugeben...Wäre es möglich, dass du mir die Adresse der Nonnen mailen könntest?

ein schönes,sonniges Wochenende wünsche ich dir
mumintroll

Steph hat gesagt…

Die Farben fuer Dein Patchwork Kissen sind schoen, ich bin schon so darauf gespannt!

Ashley hat gesagt…

Your crocheted cusion is beautiful! It is inspiring me to pick up a hook.

I would also be interested in the address for the nun, if you are able to pass it on. I have plenty of yarn that could go to better use in Siberia!

francoise hat gesagt…

I am looking forward to seeing your patchwork cushion all sewn up! This book sounds fabulous and I hope too to see some embroidery that you can show us and this crochet cushion is fabulous!

Marietta hat gesagt…

it looks like you are having a vry productive summer...and a post from kristin nicholas? so envious of your green thumb, i kill everything i plant (or run it over with the lawn mower) - is there an address that we can ship to from the states for the yarn donation? as always, a pleasure to read your blog - auf deutsch u auf englisch

opportunityknits hat gesagt…

The patchwork cushion colours are so cheery. I machine sewed a fabric lining onto a crocheted bag once and it worked fine. So it should be okay to machine sew onto your patchwork cushion.
Joy is a pretty cardigan in fine yarn and I look forward to seeing your progress on it. I am hankering to knit with wool lately.